Monday, June 6, 2011

Most Embarrassing Moment

Bi ismi Allah ar-Rahman ar-Rahim

Pada hari Jumaat lepas Ummi menerima beberapa orang tetamu dari kampung. Adik Ummi sekeluarga, Ibu dan ayah Ummi turut menumpang adik Ummi dan juga ADUN Jelawat beserta rombongannya. Mereka datang untuk menghadiri perjumpaan tahunan perkumpulan mereka. Ummi tumpang gembira kerana dapat melepaskan rindu kepada ibu Ummi.

Biasanya, pada acara tahunan ini, ramai peniaga mengambil peluang berniaga. Jadi Ummi dan Baba bercadang untuk menjamu mata pada sebelah malam kerana cuaca yang sangat panas waktu siang. Pada malam Ahad lepas, Ummi dan Baba ke markaz untuk meninjau jualan di sana. Kami terpaksa parking jauh dari markaz kerana kesesakan dek pengunjung yang ramai.

Sambil berjalan, Ummi meninjau barang dagangan di gerai-gerai. Ummi singgah di sebuah gerai menjual perfume dan Ummi beli 2 botol kecil musk untuk Ummi hadiahkan kepada ayah Ummi. Selepas itu Baba mengajak Ummi ke gerai di sebelah selatan markaz...seperti biasa Ummi dan Baba berjalan berpimpin tangan. Sesampai di gerai menjual jeruk dari Pulau Pinang, Baba lepaskan tangan Ummi untuk memilih berbagai jeruk yang dijual di gerai tersebut. Baba tertarik untuk beli banyak sebab penjual tersebut kata, hasil jualan adalah untuk pembangunan sebuah pusat tarbiyyah. Ummi yang leka meninjau kedai lain tidak perasan bahawa Baba tiada lagi di sisi Ummi. Lalu Ummi dengan yakinnya memegang dan menggosok-gosok belakang seorang lelaki yang berada di sebelah Ummi yang bukan teman lelaki Ummi. Lelaki tersebut terperanjat dan pusing untuk melihat Ummi. Ummi pun turut terperanjat dan muka Ummi terasa panas kerana tersangatlah maluuuuuuuuuu....Lalu Ummi dengan selamba cakap, sorry silap orang....Ummi segera mencari Baba dan memeluk Baba...Baba kehairanan, lalu Ummi ceritakan apa yang telah berlaku...Baba ketawa ROTFL :D:D:D:D:D...untuk megambil hati Ummi Baba kata, "tu lah, kenapalah orang ni jual jeruk murah-murah sampai Baba lupa kat Ummi"...

That's all folks...:)

3 comments:

  1. sye ingatkan embarassing moment tu time kat office bersama irshad je.. joking jgn marah ye :D

    ReplyDelete
  2. hahaha....banyaknya my embarrassing moments....memang ter blunder :D

    ReplyDelete